Филмът "Жълт олеандър" е в стилистиката на класическата черна комедия. "Дефиницията за черна комедия изисква в историята да има поне едно убийство. При нас освен убийства има и лек политически контекст, множество нелепи и абсурдни ситуации и в крайна сметка справедлива развръзка", разказа за "Черноморие" режисьорът на филма Лъчезар Аврамов. Двамата със сценариста Димитър Стоянович се съгласиха да отговорят на няколко въпроса на "Черноморие", свързани с техния съвместен проект.
- Откъде идва заглавието на филма "Жълт олеандър"?
Лъчезар Аврамов: Ако кажем откъде идва, ще издадем прекалено много. Смятам, че след като зрителите гледат филма, много бързо ще си отговорят на този въпрос.
Димитър Стоянович: Аз гледам доста олеандри, освен това се интересувам от историята на семейство Борджия, което дава известна храна за размисъл у просветения читател.
- Каква е историята в него?
Димитър Стоянович: Надявам се забавна по един интелигентен начин, различаващ истински хубавата комедия от просташката такава.
- Колко време отне на Димитър Стоянович да напише сценария?
Лъчезар Аврамов: Сценарият го мислихме заедно с Дими Стоянович. Ние винаги работим заедно, докато достигнем до чистата структура на сценария и се съгласим, че тъй нареченият гръбнак на историята ни харесва и на двамата, което понякога може да отнеме месеци. След това Дими винаги се заключва някъде, за да може да напише същинския сценарий, без да се разсейва с нищо и да е максимално концентриран.
Димитър Стоянович: След като приключихме любимите ни разговори с Лъчо по сюжета и структурата, един нежен грип в края на януари 2019 г. най-сетне ми позволи необходимото уединение за написването на сценария, като за крайния резултат могат да бъдат обвинявани високата температура и недостига на слънчеви лъчи.
- Как избрахте екипа, който снима филма?
Лъчезар Аврамов: Екипът, за огромно мое щастие, е изграден почти изцяло от хора, с които сме работили много пъти и преди този проект. Голяма част от тях с гордост мога да нарека свои приятели, а тези, с които работихме за първи път, се включиха изключително професионално, с огромно желание и разбиране.
Димитър Стоянович: Още от самото си начало сценарият е замислен и писан за Китодар Тодоров-Кито, с когото работим и сме близки приятели още от студентските години. Останалата част от екипа също са наши приятели от много време насам, с някои сега станахме приятели, но общо взето целта винаги е една: хармония и радост на снимачния терен.
- Как Лъчезар Аврамов, като режисьор на продукцията, се справя с предизвикателствата, провокирани от пандемията по време на снимките?
Лъчезар Аврамов: За щастие, спецификата на историята и камерният характер на филма ни позволиха да се отделим изцяло от градската среда и ненужния контакт с външни хора. Тук огромно внимание отделиха продуцентите на филма Николай Мутафчиев и Елени Декидис, които се погрижиха абсолютният комфорт на екипа да не бъде нарушен от изискванията за безопасност и едновременно с това те да бъдат стриктно спазени.
- Кога се очаква да излезе на голям екран?
Лъчезар Аврамов: Живот и здраве се надяваме да сме готови в началото на пролетта. Разбира се, огромно значение има кога киносалоните ще бъдат отворени с пълния им капацитет, така че нека си стискаме палци взаимно.