Провокират учениците с игра за траките. Тя е разработена от български и унгарски учени и в нея е залегнал задължителния материал, който децата учат от пети до седми клас. За разработването на играта е използван труда на проф. Малвина Русева, която е специалист по тракийска архитектура. "Траки" е реализирана от специалисти от Института по математика и информатика на БАН и Изследователски институт по автоматизация и изчислителна техника (MTA SZTAKI) към Унгарската академия на науките. За основа на играта е използвана могилата "Оструша", която се намира в Долината на тракийските царе. Учениците посредством игра научават повече за траките, за техния бит, култура, традиции. Те отговарят на въпроси и загадки, които ги отвеждат към следващата зала в гробницата. Играта вече е представена пред деца от столични школа и е предизвикала интерес у тях. Те дори са пожелали да посетят на място гробницата.
"Моят внук ми даде идеята за играта, защото в учебните им за траките са отделени няколко странички. На децата не им е интересен така поднесения материал. Но когато играта стана факт, той много я хареса", каза проф. Радослав Павлов съорганизатор на Международната конференция за "Цифрово представяне и опазване на културно и научно наследство" - DiPP2018, която започна днес в Бургас. За седми път тя се организира под егидата на ЮНЕСКО, а за втори път домакин на престижния форум е Бургас. Съорганизатори на събитието са - Регионален академичен център и Регионален исторически музей - Бургас.
Играта "Траки" ще бъде представена на научния форум. Вече има идея за разработване и на игра за туристически комплекс "Акве калиде". За целта учените от БАН и колегите им от Унгария ще посетят на място обекта, за да добият впечатления и да решат кой пласт от хилядоледната история на "Акве калиде" ще бъде включен в играта.
Международната конференция продължава в Бургас до 29-ти септември.